lördag 25 februari 2017

Läslustan, karneval, långa promenader ......



I torsdags hade vi Läslustan hemma hos Ria. Det blev härlig soppa, gott vin och mycket bokprat. Vi pratade förstås en hel del annat också, men det tar för stor plats att berätta om.


Här var det bokprat i alla fall. Jag fick låna Lina Wolffs "De polyglotta älskarna" av Ann.

I fredags kom Ria in till stan och vi åt lunch på "Frida". Gott, rikligt och billigt!


Sedan promenerade vi hem till Eva för att dricka en kopp kaffe på maten.


Vi hade förstås köpt med oss Coca de vidrio från Granier. Gunillas älsklingskakor!

I dag passade jag på att sitta ute i det sköna vädret och läsa boken jag fick låna av Ann. Det var saker och ting som hände runt om så jag fick inte läst särskilt mycket.


Det var inte särskilt många i vattnet, inte en enda faktiskt, och det var ju inte så konstigt. Röd flagga var uppe också i dag. Det har den varit sen i onsdags och det beror på att det är stora farliga maneter i vattnet. Gissar att det är de hårda vindarna som fört in maneterna i de här vattnen.


Den här affischen sitter uppe lite var stans och det är ju inte så konstigt! Det är karneval i stan! På tisdag är det röd dag eftersom det är den stora karnevalsdagen då. Sedan slutar karnevalen inte förrän på söndag den 5 mars.


När jag satt och läste märkte jag att det kom fler och fler både barn, unga och gamla iklädda karnevalsdräkter, den ena fantasifullare än den andra. Helt otroligt. Här följer några av alla de bilder jag tog:








Klicka gärna på bilderna så syns de bättre!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar