fredag 27 januari 2017

Ideellt arbete och mera musik


Varje måndag träffar jag Ester och pratar med henne en timme ungefär. Ester är 95 år gammal och synskadad. Hon har åldersförändringar i gula fläcken, men hon hänger med i vad som händer och har ett alldeles utmärkt "kom-ihåg". Vi har det verkligen trevligt tillsammans och förra måndagen sa hon att hon tyckte det kändes som om vi vore riktigt gamla kompisar! Hon har förstås både barn och barnbarn och just nu var en av sönerna nere på Tenerife. Det finns massor att prata om!


Så var det charterfest på Pålsjö krog i lördags. Jag trodde förstås att jag skulle få några bilder därifrån, men nej. Det får räcka med den här bilden. Vi åt jättegod mat som började med lågtempererad torskrygg med pepparrotsvinägrett och ostroncrème sedan rosastekt rostbiffspets, dragonemulsion hellestadssvamp (flera sorter som växt i Hellestad). Det var verkligen gott! Vi sjöng flera bordsvisor - om vin - och stämningen var hög!


Johan, Marie och Ellen har varit i Sälen och åkt skidor en vecka och de kom hem på Johans födelsedag i söndags. Jag tyckte de skulle ha en liten välkomsthälsning från "den gamla" så jag köpte en liten blomma. Bilden har jag förstås knyckt från Maries blogg!


I går var jag på konsert. HSO spelade med det här gänget på slagverk. Vilken härlig konsert! Först spelade de Béla Bartóks musik för stränginstrument, slagverk och celesta och sedan blev det Nikolaj Rimskij-Korsakovs Scheherazade. Publiken jublade och det är inte så konstigt. Vi har en fantastisk orkester och ibland får slagverksspelaren Thomas förstärkning, som med några av de här grabbarna. De kan hantera slagverk. Wouw!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar