måndag 9 januari 2017

Trettondagen


Det började med att kyrkokören sjöng på högmässan i Mariakyrkan. Jag tog för säkerhets skull bussen in till stan. Det blev ju en del alkohol dagen innan.


På kvällen var det som vanligt trettondagskonsert på Konserthuset. Nu klarade jag av att köra!
Det blev en verkligt magnifik föreställning. Dirigenten Patrik Ringborg var jättehärlig, spexade och dirigerade både skickligt och jättekul! Det blev flera extranummer. Cecilia Nebel som presenterade konserten gjorde också bra ifrån sig. Solisten Malin Hartelius var jag däremot inte så imponerad av. Helhetintrycket var i alla händelser mycket positivt.

Helgen blev mycket lugn. Det var isgata utanför och jag fick vända hem igen efter att ha försökt mig på en promenad. Dessvärre var det andra som gav sig ut och en rad trafikolyckor kunde man sedan läsa om i tidningarna. I dag är det plusgrader igen. Längtar efter sol och värme!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar