onsdag 18 januari 2017

Mera musik


Har jag haft den rubriken förut?



Men först ska jag berätta att vi spelade bridge här med Annika och Staffan i fredags. Lasse hade blandat alla brickorna, men vad hjälpte det! Jag hade inte poäng så att jag kunde bjuda en enda gång under spelet före maten.

Vi åt soppa på Johans spad som han gjort på havskräftorna. Underbart gott. Till dessert valde vi samma som Ellen och Marie gjorde till trettondagsaftonen.


Under lördagen blev vi bjudna av Birgit och Göran till Tunneberga Gästgiveri. Det blev en riktig kalasmiddag. Underbart god jordärtskockssoppa med serranochips och tryffelolja. Lasse och Göran valde rödspätta, Birgit valde ugnsbakad torsk och jag tog lax. Det var verkligen klass på maten, supergott! Sedan körde vi hem till Lerhamn och fick kaffe och en härlig bakelse. Det blev en verkligt härlig lördagseftermiddag!

Johan, Marie och Ellen åkte iväg redan på morgonen till Karlstad f.v.b. Sälen under söndagen.


Eftersom Lasse fyllt år under veckan ville Katarina och Daga komma med en kaka/tårta under söndagen Det blev den här jättetårtan plus en riktig smarrig chokladkartong. De fick naturligtvis redogöra för vistelsen under julen i Sydafrika. Vi tränade på att försöka lära oss Odds flickväns namn: Tamanique. Nu står det här så vi får väl gå in och kolla hennes namn här om vi glömmer det.



I tisdags hade Kammarmusikföreningen sin första konsert under året. Det började med mingel i teatersalen för medlemmarna och sedan kom den här fantastiske cellisten och berättade om Stradivariuscellon från 1693. Sedan spelade han på den! Hjälp vilken fantastisk musiker! Han heter István Várdai och kommer från Ungern. Trots att han bara är 31 år verkade det som om han hade spelat cello under alla dessa år. Publiken var totalt begeistrad - med all rätt!

I dag har jag sjungit upp för George i Kyrko- och Oratoriekören. Få se vad det leder till!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar