måndag 18 april 2016

Nu har vi vår!



Nu gäller det att plocka de här godingarna innan de blir alldeles för stora.

Veckan har annars präglats av skrivarbete. Ett långt sammanträde i onsdags med både förs.rådet och stiftelsestyrelsen gjorde att jag suttit fast vid datorn en hel del.

I torsdags förmiddag hade jag dock nöjet att få lyssna på härlig orgelmusik. Vår sökande till organisttjänsten, George Chittenden från Nya Zeeland visade upp sina färdigheter på stora orgeln i Mariakyrkan. Det återstår att se om han tackar ja till tjänsten.

Så var det dags för ett teaterbesök igen, den här gången på Storan.


Det var det här gänget, 123 SCHTUNK, som spelade - eller skulle spela - Wilhelm Mobergs "Rid i natt". Så mycket Wilhelm Moberg blev det nu inte, men vi skrattade hejdlöst åt alla härliga skämt och samspel med publiken. De är verkligen mästare på improviationer och att ögonblickligen fånga reaktioner i publiken.


I söndags körde vi ner till Malmö för att se Verdis Maskeradbalen. Det var första gången jag såg den operan. Ja, helt begeistrad blev jag väl inte, framför allt inte av Thiago Arancam som sjöng Gustav III. En operatenor tyckte jag definitivt inte att han var. Däremot var både Oksana Kramarevas Amelia och Igor Bakans Anckarström härliga sångare och skådespelare. Som vanligt fick vi lyssna till en välsjungande operakör, utrustad med fantastiska kläder.

Helt ljuvligt var det också att slippa mörkret när vi körde hem. Vi var hemma strax efter åtta och det var fortfarande ljust! Underbart!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar