söndag 24 april 2016

April månads familjemiddag


Först ska jag berätta att vi tittade på hur det skulle komma att se ut i hus 22.


Min första reaktion var: -"Oj, så litet!" Säkert berodde det på att det är två våningar här medan både vårt och Johans nuvarande hus är enplan. Ett riktigt kök blir det i alla fall. 


Riktigt så här kommer det nog inte att se ut i hus 22. Marie har ju branschkunnande så det kommer säkert att bli toppenfint.

I lördags var det först repetition med Chorus Amici inför konserten den 15 maj och sedan var det familjemiddag. Jag hade förberett ordentligt så det var bara att sätta på spis och ugn när jag kom hem.


Så här var det dukat men vi började lite längre in i huset.


Det blev nämligen först en drink, lite löjrom, krustader, chips, salta pinnar och nötter .


Förrätten blev en nässelsoppa. Eftersom den skulle vara glutenfri är den redd med potatis och kronärtskocka. Lite purjolök, vitlök och vitt vin fanns också i, liksom buljong.


Till varmrätt hade jag gjort en indisk lammfärsgryta med färsk bladspenat, avokadodipp och vitt ris.


Vinet som vi fick var ett spanskt härligt rött vin som heter Oinoz. Kan rekommenderas!

Rabarberkakan till desserten var förstås också glutenfri och den åt vi med vispgrädde och/eller vaniljglass.

Så småningom blev det lite fotboll på TV. PSG mötte ju Lille och det blev 2 - 1 till PSG. Kanske inte den mest intressanta matchen, men alternativen var inte så lockande.


Lasse ville tvunget fotografera mig och till slut lyckades han - mig ovetande. Jag måste naturligtvis ta med den bilden.

I kväll är det HSO på konserthuset med Bach och Haydn på programmet. Dirigent och violinist är Giuliano Carmignola.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar