lördag 5 december 2015

I Las Palmas



Så skönt att landa i solskenet och bli hämtad av den troget väntande underbara Gunilla! På vägen in till Las Palmas njöt jag i fulla drag bland annat av ljuset som känns så underbart livgivande!


På kvällen samma dag - i onsdag - kom Marianne, Gunillas syster. Det blev förstås  lite ost och vin plus en hel del heta samtal om världsläget och annat.


Morgonpromenaderna är naturligtvis ett måste. Jag tar min vanliga tur på Las Canteras och då kan jag konstatera att man redan hunnit en bra bit på årets julkrubba som skulpteras fram helt i sand. Ganska fantastiskt!


Den här bilden kunde jag inte låta bli att ta. Lägenheten jag bodde vid Las Canteras är nu till salu!


Vi har strålande väder och temperaturen var uppe i 28 grader i går. I morse när jag gick min promenad var himlen mulen, men termometern visade på 23 grader. Härligt är bara förnamnet!



Naturligtvis tog jag en promenad hem till Britta också. Jag hade ju en packe med spelkort med mig och då passade jag givetvis på att vandra hem till henne. Vägen dit är kantad av härliga bougainvillea.


I torsdags hade vi Läslustan hemma hos Ria i Vecindario. Här sitter vi alla tio ute på hennes altan, äter och dricker, innan vi börjar berätta om alla böcker vi läst.


Givetvis är det fullt med juldekorationer. Blå är en populär färg i år. Här står Marianne och jag vid Mesa y Lopez som har massor med blåa lampor i olika former.


Julpyntar gör man redan hemma också. I dag var vi hos Patriks familj där lilla Daniela med stor förtjusning hjälpte till att klä granen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar