måndag 14 december 2015

Luciafirande i Las Palmas


Söndagen den 13 december firas Lucia också i Las Palmas.



Här är vi samlade utanför Engelska kyrkan där luciafesten hölls.



Inne i kyrkan var det fullsatt. Luciatåget bestod av barn i alla åldrar och så några gamla rävar, däribland jag själv.



Efter uttåget stannande vi kvar utanför kyrkan och sjöng luciasången igen.



Utanför kyrkan var det uppdukat med lussekatter, pepparkakor, glögg och kaffe. Här står Gunilla redo att servera alla gästerna.


Innan vi gick till kyrkan för att fira Lucia tog vi lunch hemma hos Gunilla. Det blev fisksoppa. 


I dag har jag vilat ut ordentligt. Klockan var över 8 innan jag pallrade mig upp ur sängen. Gunilla blev lite orolig eftersom hon var van vid att jag så gott som alltid var först vid kvarn.

Det blev ingen morgonpromenad utan jag sparade den till eftermiddagen. Det var varmt kan jag säga!


Det blev till att kliva ut i vattnet och svalka sig om benen i alla fall. Sedan var det bara att söka upp skugga och ta sig hem och hälla i sig massor av vatten. Sämre kunde man ha det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar