måndag 7 december 2015

Varmt och skönt


Även om det är moln på himlen vid morgontimmarna så ligger temperaturen på 22 - 23 grader. Fram på eftermiddagen är den uppe i 28 - 29 grader. Visst är det härligt, men bäst av allt är ljuset
Klicka gärna på bilderna så syns de bättre!


Min morgonpromenad i går blev härligt lång. Efter Alfredo Kraus gav jag mig ut mot Isleta. Här kunde jag se Teide ganska tydligt, men det kom inte med på fotot. Lite snö kunde jag skymta på toppen av Teide.


Nu är julkrubban klar. När jag gick förbi den i går kväll stod det jättelånga köer utanför för att få komma in och gå runt i krubban.


Jag var där förstås på min morgonpromenad och kunde fotografera ganska ostört, den ena bilden i solsken och den andra i skugga.


På kvällen följde jag med Karin och Allan till Fabrica la Isleta och lyssnade på de här två musikerna som spelade i solnedgången utanför restaurangen. Killen från Senegal hade ett häftigt stränginstrument. Jag räknade till 20 strängar!

I kväll ska jag gå till Skandinaviska klubben och se filmen med Alice Babs och Charlie Norman.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar