onsdag 5 juli 2023

Det regnar och blåser, men vad gör väl det......

 


I onsdags jobbade Pia och jag med att göra placeringskort för alla 43 deltagare i Rotarys möte då vi fick en ny Guvernör (Annika) i distriktet, och en ny president ( Maria) i klubben. Det blev ett honnörsbord  och fyra andra bord för medlemmarna.



Mötet var på fredagskvällen, den 30/6. Här ser vi den avgående Guvernören Ulf och den tillträdande Annika. Vi var på Scandic hotell i Oceanhamnen. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Dagen innan, i torsdags, var jag på Fredriksdal och beundrade alla fantastiska rosor i rosenträdgården..


På kvällen såg jag, tillsammans med Luba, Eva Rydbergs sista föreställning på Fredriksdalsteatern. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Äntligen var det dags för en familjemiddag! På lördagens em/kväll tog jag med mig familjen till Sillen&Makrillen. Det ångrar jag inte! Vi började med lite bubbel och snacks av diverse slag.


Det var jättetrevligt att Ellen och hennes pojkvän Tom hade möjlighet att vara med!

 
Lite Kalixlöjrom kunde vi också unna oss. Johan tyckte förstås att  det var helt i sin ordning.






Till varmrätt åt jag och Tom Röding. Den var otroligt god! Marie och Johan åt Hälleflundra, som jag hörde att också de gillade. Det blev verkligen full poäng!  Ellen som är vegetarian fick dessvärre hålla tillgodo med det enda som fanns i den vägen. Puh!. Rödvin drack vi till varmrätten. Desserten var lite varierande med jordgubbar till mig och en chokladhistoria till de andra. Sedan blev det lite olika drinkar som avslutning. Hade gärna haft flera bilder, bl.a. en bra bild på Marie, min kära svärdotter, men minnet finns ändå kvar av en trevlig kväll med min härliga familj!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Musik i Kullabygden pågår under juli månad. I tisdags åkte Claes Henning och jag till Vikens kyrka.



Det blev en otroligt härlig konsert med Marmen Quartet. De spelade Haydns Stråkkvartett opus 50 nr 2 i C dur och Ligetis Stråkkvartett nr 2. Konserten avslutades med Beethovens Stråkkvartett nr 8 i e moll opus 59 nr 2 "Razumovsky". Det var verkligen en otroligt skicklig kvartett som spelade. Allra mest imponerad blev jag över Ligetis verk. Oj oj! Det går nog inte att lyssna på detta verk på skiva. Jag är övertygad om att man måste höra och se musikerna live. Vilket minspel och vilka rörelser! Kvartetten var förresten otroligt skickliga att visa med minspel och rörelser hur de tolkade musiken också i de andra verken. 

Jag har två konserter kvar, en på torsdag och en på fredag , båda i Brunnby kyrka.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar