måndag 24 juli 2023

Sommarmusik och kaffe med vänner

 


I tisdags var sista dagen jag fick hjälp uppe på Bergaliden 11 hos Fysioterapeuten. Om jag inte klarar att behandla mina knän hemma så får jag återkomma, men jag ska träna minst en månad hemma innan. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

I onsdags var det kaffe hemma hos mig. Gull-Britt, Åke, Christina och Pelle kom på besök. Det blev en härlig pratstund, så trevlig att jag naturligtvis hade kameran i fickan hela tiden! Jag hade köpt en fläta och Napoleonbakelser på Backhaus. Flätan, med äpple och mandelmassa, var jättegod!



o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Sommarmusik är det i S:ta Anna kyrka varje onsdagskväll. Här är det trion Ebba Tegelberg och Emilia Lindberg som sjunger och Johannes Bolmvall som spelar piano. Det blev både sommarsånger och romantiska sånger. Åtta mindre pianostycken av Harald Fryklöf  fick vi också lyssna till. Trevligt!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Det blev kaffe också på torsdagen med vänner. Annika och Hasse ville luncha med mig, men eftersom jag hade tid för att fixa håret vid lunchtid, så blev förslaget en  kopp kaffe i stället. Det blev Zoégas förstås! Det är alltid kul att prata om vad som hänt och händer i en stad som denna, där musiken är mycket betydelsefull för många av oss.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Innan jag gick upp till TIDH för att fixa håret hann jag att lyssna på lunchmusiken i Mariakyrkan Det var verkligen sånger i sommartid också här. Lisa Carlioth började med att sjunga "Den blomstertid nu kommer". Ragnar Bohlin ackompanjerade henne på flygeln. Sista numret var emellertid "This little light of mine" A Cappella. Härlig sopran!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


På fredagen var det Rotary-Öresund. Vår nya Guvernör Annika hade ett anförande och det var hon inte ensam om! Både inkommande från den danska sidan och Ulf, vår avgående guvernör på den svenska sidan höll långa tal. Den är min tur nästa fredag och jag måste då tänka på att det också ska ätas mat i lugn och ro.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o





Ganska ofta tar jag mina morgonpromenader till Pixlapiren. Den här gången gick jag hem via Oceanhamnen. Det blommar fint längs hela kajen.


Om det blåser mycket, försöker jag gå så att jag får blåsten i ryggen. Det var inte helt lätt i dag, men jag gick ända ut till Tinkarpsbacken innan jag tog bussen hem.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar