måndag 20 september 2021

Mera musik och härlig lunch med mina kära.

 


Symfoniorkestern har bytt ut söndagskonserterna med eftermiddagskonserter på lördagar. I lördags fick vi lyssna på ganska häftig ny musik komponerad av Colin Riley. HSO spelade - med den äran - första delen av Eath Voices , Into the Air . Det var inte utan att det gick att föreställa sig hur fåglar, starar  stod det i programmet, rörde sig i flock genom luften. Det ska bli spännande att ta del av nästa del i orkestersviten.

Konserten avslutades med att Nareh Arghamanyan spelade Beethoven Pianokonsert nr 3. Bilden har jag tagit på nätet. Tyvärr blev det ingen bild med HSO. Tyvärr var det alldeles för få i salongen. Lördagseftermiddagar är tydligen inte så populära konsertdagar. Synd, eftersom det var fantastiskt att få lyssna på Narehs tolkning av Beethoven.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Så var det dags för en träff med familjen. En av favoritställena är Regio och det blev valet i söndags.





Marie och jag valde Ravioli fylld med burrata, brynt salviasmör och sparris. Marie drack bubbel och jag ett glas vitt.


Ellen valde Pasta aglio e olio och något som bubblade men utan alkohol förstås.


Johan valde en Tryffelpizza. Eftersom han körde bil blev det bubbel utan alkohol. 


Efter maten drack Marie, Ellen och jag kaffe av lite olika slag, men delade på två Tiramsu. Jättegott!
Några av bilderna och namnen på rätterna har jag förstås lånat av Marie på hennes blogg.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Efter lunchen gick jag till Röda Kvarn för att se en repris på Figaros bröllop från Met. Direkt efter den föreställningen visades The father. Jag kunde inte låta bli att köpa en biljett till den också. Det ångrar jag verkligen inte. Anthony Hopkins var helt fantastisk som Fadern!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar