tisdag 2 februari 2021

Tiden bara flyger iväg

 


Efter att först ha deltagit i Kammarmusikföreningens årsmöte digitalt, laddade jag om till Rotarys kvällsmöte.

Det blev en riktig höjdare! Thomas Frenning, som 2019 startade Fortitudo, var kvällens föreläsare. Så här står det i referatet från vår sekreterare:

Vad är framgång? Thomas egen ”kunskap” av framgång kommer från möten av människor som blivit förebilder och ibland lett till vänskap. Napoleons Hills bok ” Think and grow rich” har haft stor betydelse för Thomas. Den boken har sedan fått många efterföljare. Framgång betyder så många olika saker för så många olika människor i så många olika situationer i livet. För någon kan det vara att t.ex. tjäna mycket pengar eller att bestiga berg, men vid sjukdom och sorg blir svaret ett annat. Framgångsfaktorer är vår tanke, som påverkar vår känsla och leder till en reaktion som sedan ger upphov till en handling.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Eftersom jag utsågs att justera kammarmusikföreningens protokoll tillsammans med Birthe, som bor i samma hus som jag, så blev jag under fredagen 29/1 inbjuden på en kopp kaffe till Birthe tillsammans med protokollets sekreterare Inger. Jättetrevligt också det! Bilder??? Nej, det glömde jag förstås!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Lite snö har det varit då och då. Det försvinner emellertid ganska snabbt!



En och annan bild blir det när jag promenerar. Den här pallen som står utanför Tivoli undrade jag länge vad det var som egentligen stod skrivet på den. Nu vet jag. Det är helt enkelt möjligt att ta sig in genom den dörr som pallen är placerad intill att gå in och bli tatuerad. Jag såg en tonårstjej i dag som gick in där. Hon var otroligt rikt tatuerad. Hjälp!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Nu har mina sånglektioner kommit igång. Varje måndagseftermiddag går jag till Församlingshemmet där Catarina sjunger med mig en halvtimme. Gissa om jag var lycklig på hemvägen. Det gick otroligt bra och jag kom upp på höjder som jag inte trodde var möjligt! Hurra!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar