lördag 23 januari 2021

Födelsedagsfirande i slutet av vecka 3

 Tänk så fort tiden går! Nu har vi avverkat både vecka två och nästan hela vecka 3! Men det har hänt saker.


Som vanligt promenerar jag varje dag. De här veckorna har inte varit speciellt härliga vädermässigt. När det blåser kraftigt känns det ganska jobbigt. Ett av målen som jag ofta återvänder till är Pixlapiren. Den här gången kunde jag inte låta bli att ta en bild på en del av entrén till piren. Härliga färger! Jag blir glad av de här bilderna som på många sätt lyser upp i mörkret. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I onsdags den 20:e, blev jag vaccinerade mot covid19.  Det gick riktigt snabbt och det kändes ingenting efteråt. Jag har fortfarande inga tecken på att jag skulle fått några skador av vaccinet. Spruta nummer två ges den 17 februari. Jag håller förstås tummarna för att det ska gå bra också efter spruta två.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Så var det dags för födelsedagsfirandet! Det var Johan som fyllde år och han firades till en början på Lénoteque vinbar


Det var den här sprudlande goda champagnen, LOUIS ROEDERER, som vi startade med. 



Lite snacks och några ostron blev det förstås också!



Gissa om jag trivdes! Här tar Ellen en bild på sin mamma Marie och farmor Ingrid.


Här har vi födelsedagsgrisen - viket fånigt ord förresten - i egen hög person Älskade Johan!

Eftersom det inte är tillåtet att vara fler än fyra vid varje bord på restaurangerna och barerna, tackade jag efter några timmar för mig, då det var fler som ville fira Johan. De drog iväg till krogen bredvid och jag vandrade hem, riktigt nöjd med att ha varit med om den här härliga eftermiddagen. Tack kärra Marie för allt du planerar och gör, så att vi får det så här fint! 








 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar