lördag 9 januari 2021

Vecka 1 blev riktigt härlig

 


Trots att jag trodde att jag hade köpt en röd Amaryllis har jag inte blivit besviken på den här vita. Det blev verkligen en vacker dekoration under årets första vecka.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Trettondagen blev en riktig höjdare då jag åt lunch på Regio med Johan, Marie och Ellen. Så härligt att prata, skratta, äta och må riktigt gott. Det behövs verkligen i dessa tider! 


Vi åt olika saker alla fyra. Jag beställde en fiskrätt - förstås! Det blev Röding den här gången.


Efteråt blev det en dubbel espresso för mig och vi delade på ett par Tiramisu. Jag hann förstås ta en bit innan kameran åkte fram. Typiskt mig!

Vi var riktigt nöjda både med maten och med varandra så vi bestämde att det här skulle vi göra om - om ett par veckor. Kanon!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



När det snöar i Laröd så snöregnar det här i centrala Helsingborg. Så såg det ut i torsdags.




I går, fredags, kom det lite "riktig" snö och på min morgonpromenad kunde jag konstatera att det kunde bli riktigt vitt här i centrum också.


På Drottninggatan ligger det trots det inte någon snö. Det är också ganska ont om folk som promenerar så här dags, runt klockan 9. Jag lyckades i alla fall få ihop drygt 6 000 steg på den morgonpromenaden.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




I dag, lördag, har jag varit på Folkets Bio och sett Spring Uje spring. Det är en film som handlar om Uje Brandelius liv och sjukdom, Parkinsons sjukdom. Det var verkligen intressant att följa det som händer när en person drabbas av den här sjukdomen. Filmen är delvis dokumentär och det är hans familj plus ett antal skådespelare som finns med i filmen. Henrik Schyffert har regisserat.






 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar