tisdag 9 februari 2021

Iskalla vindar

 


Den här Svitzer-båten från Åhus har blivit helt nerisad. En av besättningsmännen skrattade åt mig när jag ruskade på huvudet när jag fick se hur nerisad bogserbåten blivit. Ett foto blev det i alla fall. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Det gäller att passa på och njuta när solen tittar fram. Den här bilden tog jag i förra veckan. Bilden tog jag från vardagsrummets fönster. Den dagen var det dessutom ganska lugnt. Skönt att slippa de iskalla vindarna på promenaderna. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Då och då kommer det ett kärt besök. Johan lämnade Bob här en liten stund medan han åkte iväg för att handla. Bob tyckte att han kunde ta sig en lur och la sig vid mina fötter på den här mattan. Härligt!



Anledningen till besöket den här gången var att de hade med sig en bit av den kaka som Ellen hade bakat och som jag såg en bild på i Instagram. Här är min bit. Underbart god!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Eftersom jag promenerar så mycket behöver jag sköta om mina fötter. En dag ramlade jag in i den här salongen. Det blev verkligen en härlig stund med massage på både fötter och ben. På mitt kvitto kunde jag se vad salongen heter. Där står det THI KIM NGAN P.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar