söndag 14 februari 2021

Solsken, solsken och Sea U

 


Det har verkligen varit härliga promenader i solen under några dagar. Jag njuter!



Frostgraderna gör att stenarna vid kusten blir alldeles isiga. Det hindrar inte vissa fantaster att doppa sig i det iskalla vattnet. Brrr! Jag valde dock att inte fotografera dem.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o








Det är inte bara jag som är ute i det här vackra vädret. Massor av folk vällde in i den nybyggda konferens-  och hotellbyggnaden Clarion Sea U (tror jag det heter). Fantastiska lokaler som alla har en utsmyckning på väggarna eller på tak och golv som påminner om havet. 
Den här dörren har - förutom en rejäl växt som utsmyckning - namnet på restaurangverksamheten i huset. Vill man beställa bord ska man gå in på AMA på nätet. 






Allra häftigast var dock baren uppe på hotellets åttonde våning. Här skulle jag mycket väl kunna tänka mig att fördriva ett antal timmar med lite gott att äta och dricka - kanske mest dricka......








Jag blev guidad runt i hotellet och det här är utsikten från ett av rummen på 6.e våningen (tror jag det var). Det är ett par gäster som badar i poolen som man kan se på översta bilden. Jag fotograferade från den lilla öppningen från rummet.








På åttonde våningen fick jag komma in i en riktig svit. Där fanns det förstås en stor altan att gå ut på och då passade jag på att fotografera den plats där jag tar min morgonpromenad på varje dag. Kvickbron och Parapetenpiren! 


Detta är Helsingborgs största hotell berättade guiden. De har 250 rum och massor med härliga salonger och utrymmen där det är möjligt för vem som helst att sitta och ha det gott, med eller utan mat och dryck. Bara njuta! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar