söndag 28 februari 2021

Min födelsedagsfest

 


Eftersom jag hade önskat mig en födelsedagsmiddag av min familj i Laröd gjorde jag mig iordning och tog en selfie, vilket jag aldrig gör annars, innan jag promenerade ut till Laröd.



Vilken fest det blev! Först blev det ett glas bubbel och härliga samtal om vad som varit och vad som händer framöver. Speciellt intressant är det att höra Ellen berätta om sitt arbete i skolan. Det är så annorlunda i dagens skola, men också spännande att få ta del av vad som händer i dag.


Det här var drycken vi började med. Mycket god!




Så var det dags att gå till matbordet. Det som först serverades var sparris med löjrom och hollandaise. Svartpeppar och flingsalt ovanpå. Vi fortsatte att dricka lite bubbel till första rätten, som var underbart god. Om jag minns rätt så hade Johan gjort hollandaisen. Den smakade i vart fall jättebra!


När Johan frågade vad jag ville ha till middag svarade jag: FISK! Det blev det förstås. Johan hade varit hos Jesper och handlat. Det var slätvar med mycket örter, mycket brynt smör och potatis.
Gott? Det var bara förnamnet. 


Till fisken drack vi en sval Albariño. Det vinet kan jag verkligen rekommendera!

Tyvärr har jag ingen bild på desserten som var en tiramisu med jordgubbar. Tiramisu har vi ätit flera gånger på den italienska restaurangen Regio och Johan hade förstås varit där och inhandlat ett antal.

En födelsedagsmiddag kan inte bli bättre än så här! Underbart god mat och härliga drycker och så det bästa av allt, min underbare son, underbara sonhustru och mitt fantastiska härliga barnbarn att få umgås med!  








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar