söndag 7 mars 2021

Kan våren vara på väg?



 Nu har det gått en hel vecka i mars och den här bilden på min konstalmanacka får mig att tänka på vädrets makter. Det är El Greco som är konstnär och verket heter View of Toledo. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Att vädrets makter spelar roll märktes när jag var ute på min morgonpromenad häromdagen. Jag kunde inte låta bli att fotografera Sjöfartsgudinnan som reser sig mellan Tivolihuset och Clarion hotell och kongresscenter.   Fartygen som trafikerar Sundet vrålade flera gånger i sina starka mistlurar.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



En annan morgon såg det ut så här. Härligt solsken och flera vinterbadare redo att ge sig i vattnet tidigt på morgonen. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o






Mellan Tivoli och  Kongresshuset ska det byggas en park. En riktigt djup håla grävde de och efter några dagar placerades två stora betonglådor, eller vad det kan heta, i hålet. 


Troligen kommer det att bli fontäner i den här runda ringen och vattnet hanteras kanske i de där stora behållarna. Det ska bli jättespännande att se hur det kommer att se ut i sommar!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



De här krukorna är jag ganska trött på! Järneken trivdes aldrig och krukorna ska säkert stå ute i naturen. Här inne på balkongen blir det väldigt smutsigt när jag har vattnat det som växer i krukorna. Nu var det dags att tömma krukorna på jord och försöka bli a med dem! I varje kruka satt en lapp som berättade att varje kruka kostade 849:- kronor! Jag vill ändå bli av med dem!





I dag fick jag besök av  Johan, Ellen och Bob. Underbart härligt! De hjälpte mig att tömma krukorna på jord och sedan körde Johan och jag till tippen för att kasta jorden. Det blev inte så bra! Det var långa, långa köer med bilar utanför så det hade säkert tagit mer än en timme innan vi kommit in på tippen! I stället körde vi ut till Laröd. Johan visste precis var det behövdes jordförbättring, och så var saken klar! 

Väl hemma igen gick Johan och köpte härliga pizzor till oss alla tre. Bob fick också smaka lite! Är jag glad? Det är bara förnamnet!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar