tisdag 23 mars 2021

En eftertankens vecka

 

När två av kamraterna i Felicitas inte finns längre,  får jag många minnen till mig i mina promenader. I torsdags begrovs Curt Barregren och i går fick jag beskedet att Gunnar Gullstrand fick en hjärnblödning i helgen, som kostade hans liv. 

Felicitas har betytt otroligt mycket för alla oss som var med. Det är både känslor fyllda av sorg och massor av härliga  minnen som dyker upp. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Som väl är har vi digitala möten med alla tre körerna i Mariakyrkan. Det ger lite tröst att trots allt kunna sjunga en stund varje måndag och någon enstaka onsdag.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Eftersom mitt piano numera finns hos Jan-Olof, har jag inte längre nytta av mina pianonoter. Häromdagen promenerade jag till Dunkers kulturhus och lämnade över den här bunten. Hoppas att de kan komma till nytta! Det lät åtminstone så på Mikael Kanarva när han tog emot noterna.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Det byggs mycket i den här sta'n och när jag är ute på Pixlapiren ser jag hur kvickt det växer upp jättehöga hus. Hur många våningar det här huset har, kan jag inte riktigt bedöma, men jag tror det är högre än Clarion-hotellet, som har 8 våningar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar