söndag 4 april 2021

Så blev det påsk

 



Det hände förstås en hel del innan påsk också. Här är det Sambagänget som underhåller oss som är ute och promenerar på sta'n. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Som väl är får vi repetera med alla Mariakyrkans tre körer. I onsdags var det Vox Marias tur. Det är inte helt lätt repertoar vi ger oss på i Vox Maria. Här är det en komposition av Torsten Nilsson som vi troligen ska sjunga i oktober.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Röda Kvarn har en hel del intressanta filmer och häromdagen såg jag den här. Det var verkligen en ganska hemsk film. Det är en biografisk film som handlar om de svarta pantrarna och FBI på 1960-talet. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Under Dymmelonsdagen firade vi Daga, som blivit 1:a vid ett test när hon jobbade på u-båtarna i Karlskrona. Nu är hon snart klar med Karlskrona och hennes planer är att hon ska studera uppe i Luleå! Det blev i alla fall en god middag på Ett litet Makeri. Jag åt fisksoppa och drack det här goda vita vinet.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Promenaderna jag gör varje dag bjuder på en hel del upplevelser. Häromdagen stötte jag på den här minken. Den försvann ganska snabbt ner i vattnet och simmande över till småbåtshamnen.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Så är det Påsk och jag har inte brytt mig om att dekorera så mycket mer än med det som finns på det här bordet, blommor, påskpyntad ljusstake och påskduk.



Varje påskafton äter jag ägg på ett speciellt sätt. Som barn lärde jag mig älska det vi alltid åt på påskaftonen, nämligen varma kokta ägg mosade med smör och salt. Så mycket sill åt jag säkert inte som barn, men det slinker ner massor utan minsta besvär numera. Kalixlöjrommen älskar jag!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



När jag går ute på Pixlapiren, som jag gjorde i dag, förvånas jag alltid över att det ständigt är nya målningar på planken som finns där. Så Glad Påsk som möjligt, kan vi ju alla önska varandra. 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar