lördag 31 oktober 2020

Enbart promenader. Det är förstås inte så dåligt med bara promenader!

 


När jag är ute och promenerar ser jag att det finns de som trots alla hårda regler i coronatider hittar på trevliga saker. Man kan till exempel fiska från en båt i stället för att fiska från Piren. Avstånd ser de ju ut att hålla. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Eftersom det är All Helsonahelgen ordnade Kerstin med buketter på våra föräldrars grav. Fint! Nu återstår bara att det går att förgylla deras namnteckningar.



Så här tydliga är de inte längre. Vi hoppas att det ska gå att få det gjort innan namnteckningarna  försvinner helt.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Apropå släkten så var min brorson, Andreas Lyckefors, och hans familj på besök i Riddarhuset i Stockholm. Här sitter Andreas med hustru Josefine och barnen Sally, Alice och Alexis.



De satte sig förstås nedanför vår Printz-tavla. Det är ju genom den vi upptäckte att vi är släkt, Gunilla och jag!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Jag har promenerat mera den här veckan än förra. Så klart! Kan man inte delta i körövningar, Rotary-träffar, konstutställningar och flera verksamheter på Dunkers kulturhus så gäller det att hålla igång och promenera! Denna veckan har jag gått drygt 16 000 steg. Förra veckan blev det knappt 14 000....












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar