måndag 19 oktober 2020

Nu är sommartiden snart över

 


Det går knappt att tro att den här bilden på krukväxten på balkongen med pelargonior  är tagen i mitten av oktober, men så är det! Hoppas den får pryda balkongen länge!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Så var det dags igen! Den här onsdagen spelade George "Romantiska orgelverk från England och Irland". Det var både festlig och lugn musik. Det hela avslutades förstås lite häftigare med Henry Smarts March in G.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Om jag på morgonen kommer först till Piren vid Parapeten så är det ganska många fiskmåsar där, både på muren och på gångbanan. De flyger förstås iväg när jag närmar mig. Massor av snäckskal liksom vita fläckar berättar vika som varit här. 



Om jag promenerar längs stranden ner mot Pålsjöbaden möts jag av det här konstverket. Det lär vara ungdomar som fått i uppgift att smycka stranden.


När jag vänder kameran mot söder med solen i bakgrunden blir det förstås en hel annan effekt av verket.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I söndags var det dags för ett teaterbesök. Vi såg "Evigt ung". Det är Evamaria Björk på bilden. Efter att ha sett den här föreställningen tycker jag nog att jag inte har särskilt stor lust att bli "evigt ung"! Det är säkert både roligare och bättre att acceptera den ålder man har!



Lite gott att äta blev det förstås efteråt. Jag hade redan tidigare på dagen hämtat hem den här tallriken från restaurangen i huset Ett litet makeri. Supergott!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I dag, måndag, har min Rotaryklubb haft besök av vår nye guvernör Stefan Knutsson. Här står han tillsammans med vår nya president Pia Zachrison.



Guvernören delade ut en Paul Harris Fellow med tre diamanter till vår AG Annika Skoglund. Den här medaljen är hon verkligen värd!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar