fredag 18 september 2020

Fortfarande härligt väder att promenera i

 


När jag tar min morgonpromenad går jag alltid förbi den här skulpturen som är gjord av Risto Karvinen. I bakgrunden kommer nu den färja som legat stilla vid kajen ganska länge. Nu kör hon fram och tillbaka hela tiden, utan passagerare och med ett förfärligt rökmoln ur alla skorstenarna. Jag undrar hur länge hon ska köra fram och tillbaka på det här sättet. Det är inte särskilt trevligt!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o 



I dag var det härligt solsken och eftersom jag tänkte ta mig ut till Pixlapiren också ville jag gärna fotografera den från Parapetenpiren. 


Det är inte helt lätt att se var Pixlapiren slutar. Bilden blir riktigt mörk i motljuset. Jag får försöka en annan gång då solen inte är så stark.


Nu är jag i alla fall ute på Pixlapiren och fotograferar Parapetenpiren där jag nyss var. Det var spännande att se hur många steg jag gick hemifrån till Parapetenpiren och därifrån ut till Pixlapiren och så hem igen. Det blev 10 356 steg. På bilderna ser det ut som om det var betydligt längre!



Ute på Pixlapiren finns det här "rummet" som liknar ett kyrkorum med altare, dopfunt och bänkar att sitta på. Jag undrar vad som ska hända med hela Pixlapiren som är ganska stor och utan någon som helst bebyggelse.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Häromdagen var jag ute och hjälpte till att plocka nypon. I dag fick jag som belöning en del av resultatet. Det ska bli riktigt spännande att smaka på!





 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar