söndag 20 september 2020

Ellens konfirmation och vita fest

 


I går, den 19 september konfirmerades Ellen i Allerums kyrka. Här bär hon korset i processionen in i kyrkan mot altaret.


Det var för mig en ganska annorlunda konfirmation, men väl anpassad till de unga konfirmanderna. Bland annat fick vi från en filmduk vara med via våra mobiler och svara på frågor till exempel: Hur många lärjungar hade Jesus? Vad hette Jesus moder? Vilket djur red man på mot Betlehem?  Jag hann inte med första frågan. Det är ju inte så lätt med all ny teknik! 



Konfirmanderna var uppdelade på två grupper och i Ellens grupp var det åtta pojkar och en flicka. Men viken flicka!!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Efter konfirmationen var det vit fest hemma på Stuterivägen.





Här bjöds det verkligen på fest. Läckra snittar i massor!



Naturligtvis fanns det champagne och en rad andra härliga drycker. I bakgrunden kan man också se diskjockeyn som stod för härlig musik under hela festen.


Snart var det alldeles fullt på altanen. Så gott som alla var förstås helt vitklädda.


Här har vi den underbara huvudpersonen med sina fina föräldrar. Jag älskar er!


Det var ju verkligen härligt att kunna vara med både i kyrkan och på den vita festen. Jag hade bara en vit blus utan ärmar så dunkappan fick sitta på och det fungerade riktigt bra.



Så var det dags för Ellen att packa upp alla presenter. Hon verkade riktigt nöjd. 



Så dukades det fram kaffe, andra drycker och en härlig bit tårta eller chokladkaka utan nötter.

Mamma Marie höll ett jättefint tal till sin kära dotter och vi sjöng alla - med diskjockeyns hjälp - hur mycket vi älskade henne.

Så småningom var det dags för mig att ta bussen hem och jag kan bara säga  TACK för en underbar dag!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Jag kan ju inte låta bli att tänka på min egen konfirmation. Jag är också, precis som Ellen, 15 år. Här går jag - med nerslagen blick - in i Resteröds kyrka i Bohuslän. 









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar