lördag 4 juli 2020

Allt är inte tyst och stilla.




Den här vackra rosenhäcken växer vid Reginas och Nisses hus i Gantofta. Vi var bjudna på en fantastik middag där den 26 juni. Givetvis glömde jag att fotografera all den vackra mat vi blev bjudna på. Vi satt precis framför de här vackra rosorna på behörigt avstånd från varandra. Gull-Britt och Åke var också med oss. Det var riktigt varmt men härliga parasoll gjorde att vi kunde sitta i skuggan. Man kan skymta en bild av Nisse som speglar sig i fönsterrutan.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


I tisdags var det dags för en tur ut till Petra i Mörarp. Som vanligt känner man sig helt upplyft efter en timma på hennes brits. Där njuter jag verkligen varje minut!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Ibland väljer jag Söder för mina promenader. I veckan fick jag glädjen att göra sällskap med Drumcorps som går här på Södra Storgatan och jag följde dem till Stortorget. Festligt och härligt!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Sedan länge har jag beviljats avlastning här hemma delvis på grund av alla besök av hemvården, men coronatiderna har ställt hinder i vägen. Efter mycket "om och men" kom Lasse i onsdags till Villa Louise. Villkoret var att han testats negativt för coronan och i onsdags blev det alltså okej. Vi får se hur han trivs, men efter rapporterna verkar det som om de tar riktigt väl hand om honom.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Ingenting är ju som vanligt när man är ensam hemma, men jag började med att äta upp rester. Här ryker Brantevikssillen.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Det är ju inte nödvändigt att alltid laga mat till sig själv och jag är ganska dålig på det - har alltid varit. Laga mat till andra är okej - men till mig själv - nej! Den här bilden visar den rätt jag beställde och åt i går på Strandhuset. Det är wokad kyckling och härliga grönsaker. Riset lämnade jag. Det räckte så bra med det andra. Promenaden fram och tillbaka till Strandhuset ger mig drygt 12 000 steg. Ganska bra om det är hyfsat väder.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Efter promenaden till Strandhuset tog jag en promenad till, upp till  Bengt på TDIH, så att han kunde fixa till håret. Det blev som vanligt ingen "selfie"-bild utan jag står framför garderobsspeglarna i mitt sovrum och tar fotot. Hmm....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar