onsdag 8 juli 2020

När man har hur mycket tid som helst



Varje morgon tar jag mig ut på det jag kallar "Piren". Det är intressant att se hur man byter platserna på flaggorna. Tysklands flagga står alltid längst fram efter den svenska. Därefter växlar man mellan Argentinas och Österrikes flagga. I dag var det Argentinas som var uppe. Mellan Belgiens och  Danmarks flaggor finns det en flagga som jag inte visste viket land den tillhör, men det vet jag nu! Det är Chiles flagga. Efter "Piren" brukar jag promenera till platser där det inte blåser lika mycket.



I dag gick jag en tur förbi genom Stadsparken och gladdes åt en rabatt med riktigt färgstarka blommor. Fram med kameran!


När jag kom lite närmare fick jag se att hela den färgglada rabatten var planterad av barn! Inte så konstigt att den då var så inbjudande och färgglad!



Jag fortsatte så promenaden söderut och gick in i Konsthallen. Där finns nu en HD:s utställning "Vår salong 2020" som Lars Nittve gjort urvalet till. Riktigt intressant!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar