måndag 13 juli 2020

Längtar efter sommarvärmen



Det är inte utan att jag imponeras över de molnformationer som dyker upp över Danmark. Det blåser rejält och jag måste ha vindtät jacka och en rejäl huvudduk över öronen när jag tar mina promenader.



Det finns ju några som klarar av både blåst och regn. Katarina har cyklat 80 mil i Skåne i gänget "Team Rynkeby" som cyklar för att samla in medel till cancerdrabbade barn. Det blev ingen tur till Paris i år, men Skåne runt går ju också bra.



Nya attraktioner har satts upp vid Gröningen. Det spelar nog ingen roll om himlen är full av moln när man kan snurra runt så här högt upp i det blå.



Som synes är det inte enbart människor som trivs på Gröningen. En och annan godsak blir kanske kvar i gräset efter att några haft picknick.




...jag minns den ljuva tiden, jag minns den som i går .... Den här versraden rann upp i mitt huvud när jag tog en annan promenadväg än den vanliga häromdagen. Jag bodde ganska länge på S:t Clemensgatan och då passerade jag ganska ofta Slottshagen med dess alla fina planteringar.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


I går fick jag besök av Stina. Naturligtvis åkte kameran aldrig fram, men jag hade en bild av Stina när hon firade sin 70 - årsdag så den får duga. Det är skönt när det trots allt finns möjligheter att ses och prata med varandra trots coronan. Vi tittade också (då och då) på HIF-matchen mot AIK på TV, som HIF ann med 2- 0. Trevligt!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar