måndag 22 juni 2020

Lite hjälp med att dra på munnen



Den här bilden tyckte jag var precis mitt i prick så den norpade jag. Det har ju varit ett antal födelsedagar nu i juni!


Den här bilden kom som ett "kom ihåg" på Facebook där de skrev att den var tio år gammal. Jag hade tydligen trevligt ihop med min käre bror Anders i alla fall! Troligen var det en födelsedagsfest.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

 En annan sak som man kan dra på munnen åt är när det finns de, som inte kan skriva ihop orden, som vi ju gör i svenskan. Här fick jag ett härligt exempel från Inger:


Jag är en mörk hårig sjuk sköterska. Jag är inte rädd att visa fram fötterna. Jag skriver just nu på min doktors avhandling. Jag har bra grund men ingen vidare utbildning.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Under en månads tid har vår gata där man kör för att komma in och ut ur garaget varit avstängd. Det gör ju inte oss någonting eftersom bilen numera står ute hos familjen Rimmenstedt i Laröd. Naturligtvis finns det en liten lucka på andra sidan som man kan komma ut igenom, men som sagt, vi behöver inte bekymra oss.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar