lördag 20 juni 2020

Midsommartid



Den här bilden la jag ut på Facebook för att önska Glad Midsommar. Inte mindre än 50 personer har klickat på "gilla" och skrivit en hälsning tillbaka. Synd att man inte kan träffa dem alla runt Midsommarstången på Fredriksdal till exempel.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Mina promenader gör jag gärna i närheten av Sundet. Här har jag kommit till Oceankajen. Det är den här utsikten man får härifrån. Inte så dumt!



På hemvägen från Oceanhamnen passade jag på att fotografera Järnvägsgatan. Den är ofta så här tom när jag är ute på morgonpromenad. Den här dagen var det dessutom söndag.



På andra sidan Järnvägsgatan finns numera de här målningarna på väggarna mot Helsingborgs C. Jättefina!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I söndags hämtade jag ut min vist på Konsten. Det jag fick var den här keramikvasen. Naturligtvis såg jag till att fylla den med en bukett av midsommarblomster - bra nära i alla fall!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I måndags blev vi hembjudna till Barbro och Bosse i Lerhamn. Det blev en härlig eftermiddag i  deras trädgård. Här har jag en bild på Bosse och Tia. Tyvärr blev bilden jag tog på Barbro helt suddig, så den kan jag tyvärr inte visa. Vi hann med både kaffe , vin och gin-tonic! Det trevligaste var förstås att få träffas och  prata med varandra! Färdtjänsten fungerade utmärkt.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar