söndag 29 mars 2020

Sol, vindstilla och massor av blommor



Det är sällan man ser Öresund ligga så stilla som här. Solen strålar och det är ljuvligt att promenera.


Sjöfågel  av olika slag är det gott om. Jag tror också de gillar lite lugn då och då.



I dessa Corona-tider ska ju vi som fyllt 70 hålla oss inne.  Jag har väldigt svårt för det och jag väljer vägar där det inte finns så många andra. Varje dag går jag ut på piren och om det inte är folktomt så är det enbart en eller högst två personer man ser.


På den här vägen är det bara bilar man möter så det är en av vägarna jag väljer. Påsk- och pingstliljorna gör också valet ganska lätt.



I går gick jag till ramaffären för att hämta tavlan jag fick av Ellen på min födelsedag. Jag provade att sätta upp den här mellan Bengt Lindström och Marc Chagall. Det blev ganska bra tycker jag!





När jag var ute och handlade passade jag på att köpa några penséer. Lite färg på balkongen är inte fel.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar