fredag 10 april 2020

Så är vi redan en bit inne i april



Under april månad visar min väggkalender Michelangelos målning av "The Creation of Adam".

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Eftersom det är coronatider så väljer jag att ta långa promenader och gärna på ställen där det inte är så mycket folk. På den här piren brukar det inte finnas så många fler än några som fiskar. Ett antal rödspättor har jag sett att man fått upp.



Ibland blir det lite hinder på vägen, som här vid Parapeten. Jag förstår inte varför man har lagt den här grushögen vid muren mot stranden - men det visar sig väl.



Skulpturer finns det gott om och den här finns på min väg ut mot piren.


Jag har haft som mål att promenera drygt 8 000 steg varje dag, men allteftersom jag promenerat så har den siffran stigit. Nu går jag sällan under 12 00 steg. I dag blev det över 16 000. Det känns härligt!





Trots allt träffar jag några stycken . Jag har till exempel fått behandling både av Jenny och Andreas.



Även den här duktiga tjejen har behandlat mig. Att vara hos Petra en dryg timme är en underbar njutning. 

Eftersom jag gärna kör bil ut till Mörarp när det är coronatider, träffade jag också familjen när jag körde ut bilen till Laröd. Den står nämligen parkerad där numera. Det blev bussen hem efter en lunch med ägg och sill som sonen så trevligt ordnade och så förstås ett par glas bubbel i det härliga solskenet. Har jag det bra - trots den eländiga coronan. Bättre än de flesta 80-åringar gissar jag!   











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar