tisdag 14 april 2020

Ibland blåser det!



I går gick jag vid Gröningen trots blåsten. Jag var förstås tvungen att ta en bild på vattnet som sprutade upp på brädorna där man brukar sitta och sola. Det var i går det!



I förgår var det betydligt lugnare. Här trivs både djur och människor.


En del tycker förstås bättre om att hålla sig en bit från vattnet.....


…..medan andra verkligen föredrar vattnet och simmar, går upp, kliver ner igen och tävlar tydligen om vem som klarar att vara i vattnet mest. Brrr va kallt, +7 grader sas det!



Ibland går färden söderut och jag går gärna förbi det här studenthuset som har en härligt målad vägg. Det blommande trädet framför var inte heller så dumt.


När jag ändå promenerar på söder går jag gärna förbi den här fina skulpturen som berättar om alla de kvinnor som arbetade på gummifabriken för Henry Dunker!



Jag var förstås tvungen att gå ut på Oceanhamnen för att få en bild på piren som jag går på varje morgon. Där hade jag gått den här morgonen också. Fotona kunde förstås varit bättre, men någon fotograf har jag aldrig varit och kommer väl inte heller att bli. Bilderna är mest en hjälp för minnet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar