söndag 22 mars 2020

Promenader, promenader och promenader



Trots coronaviruset finns det en del som ska göras. Förra söndagen var jag gudstjänstvärd och läste som vanligt den gammaltestamentliga texten. Det var inte många gudstjänstbesökare, 13 stycken församlingsbor plus tjugo konfirmander som kom i grupp från NV Skåne.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Den här veckan har vi haft ett underbart väder och jag behöver verkligen röra på mig. Det är bara att ta på sig ordentligt och ge sig ut i solskenet. Temperaturen på morgonkvisten - när jag börjar mina promenader - ligger strax över +2 grader, så det gäller att ta på sig varma kläder. Det blir för det mesta dunjackan. Här ute på piren möter jag nästan aldrig någon. Skönt när det nu är risk att bli smittad.


Ibland har jag vissa saker som ska göras. Lämna tillbaka böcker på biblioteket t.ex. Naturligtvis kan jag inte låta bli att fotografera de här härliga blommande träden vid Stadsbiblioteket när jag går förbi.


På vägen tillbaka från biblioteket kan jag inte låta bli att ta en bild av påskliljorna. Det är ju knappt en månad kvar tills det är påsk! Hujeda mig så fort tiden springer iväg!




Ibland är det jättemycket folk ute, men ibland ser man inte en enda. Ingen badar och ingen solar vid det här tillfället. Kanske var jag lite tidigare ute än de flesta.



Blommor finns det gott om runt om i stan. Här är det S.t Jörgens plats som fått vackra blommor i rabatterna.

Eftersom jag har märkt att min högra höft mår bra av att jag tar långa promenader och stretchar ordentligt efteråt försöker jag komma över 17 000 steg varje dag. I går gick jag 17 290 och i dag har jag hittills gått 18 720 steg. Möter jag folk på vägen ser jag till att hålla mig ordentligt ur vägen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar