torsdag 20 februari 2020

Härlig opera



Som tur var hade jag beställt biljett för länge sedan till sista föreställningen av Tosca på Malmö Opera. Lasse ser hellre opera på Röda Kvarn så jag hade bara beställt en biljett som väl var.

Det blev en riktigt härlig upplevelse! Tosca sjöngs den här gången av Shelly Jackson. Tänk att en så liten kvinna kan ha en så stor och välklingande röst! Jag tror inte att Tosca på bilden är Shelly Jackson. Däremot är det Vladislav Sulimsky som ligger på golvet och som sjunger Scarpia, här nyligen nedstucken av Tosca. Dimitris Paksoglou som inte finns med på bilden sjöng Cavaradossis roll.

Operan var alldeles fullsatt vilket också kändes väldigt trevligt.




Eftersom jag tog ett tidigt tåg, för att inte komma försent till föreställningen kl. 16:00, om det skulle bli något strul med tågtrafiken, hann jag med att ta ett glas bubbel i den här vackra lokalen innan föreställningen började.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Vädret har inte varit det allra bästa men promenaderna har ändå som väl är varit ganska långa. I går gick jag 13 987 steg. Kändes bra!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar