söndag 23 februari 2020

Födelsedagar



Det började med att Gull-Britt och Åke kom upp med en härlig bukett tulpaner som också var från  Regina och Nisse. Det dröjde inte särskilt länge förrän blomsterbudet kom med en stor fin bukett tulpaner från Maria församlingsråd. Posten var också full med gratulationskort och där fanns en check på blommor från Helena T. Skulle gissa att det blir lite tulpaner till när dessa har blommat färdigt.

Det kom också en hel del sms och några hälsningar på Facebook. Jag har inte lagt ut min födelsedag där så det blir enbart de som vet när jag fyller år som hälsar den vägen.



Vid fyratiden kom Johan, Marie och Ellen och de hade de här gåvorna med sig. Tavlan har Ellen målat!! Nu gäller det bara att skaffa en fin ram. Visst är hon duktig mitt härliga 15-åriga barnbarn!



Vi tog ett glas Champagne - Fourny & Fils - och så åt vi de här ganska läckra kanapéerna med Kalixlöjrom på toppen.

Sedan gav vi oss iväg ut på en krogrunda. Lasse som var tvungen att stanna hemma fick sin favorit-lax serverad.

Först gick vi till  KIGO. Där åt vi ostron och drack mer champagne. Sedan bar det iväg till Mollbergs.

Det blev förstås god mat och goda viner. Jag åt tre förrätter i stället för en varmrätt. Det blev:
1. Skaldjurscrockett  på skaldjur med löjrom. örter, syrad lök och citronemulsion
2. Savoykål med svampmix, ramslök, valnötter, svarta bönor och ponzu
3. Gravat ankbröst med körsbärsreuktion, rotselleripuré och macadamianöt
Till dessert åt jag Chokladkräm med apelsinpannacotta och mandelcrisp

Nöjd? Det är bara förordet!





Så småningom tog vi oss hem, var och en till sitt. Den här unga damen som fyllde 15 år i onsdags skulle ju ha födelsedagskalas hemma i Laröd under lördagen. Det gällde ju att kunna stå på benen till dess.

Jag återkommer om det kalaset!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar