lördag 15 februari 2020

Fortfarande grått, men en liten solstrimma ibland



I tisdags kväll gick jag till Lillan för att få information om ett relativt nyskrivet verk av norrmannen Arne Lygre som heter Mig nära. Regissören Carl Johan Karlson intervjuade honom och vi fick höra hur han berättade dels om innehållet i verket och dels hur han tänkt när han skrev det. Dessutom var de fyra skådespelarna på plats och läste ur manuset, scen tre. På bilden ser vi Karin Li Körsbärsdal och Einar Bredefeldt. Dessutom spelar Cecilia Borssén och min favorit Gustav Berg.
Den 6 mars bär det iväg igen för att se pjäsen.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


I torsdags vars jag på en jättetrevlig "tjejfest" hemma hos Kerstin Hassner.  Kerstin hade bjudit fyra  "tjejer" och vi berättade var och en, även Kerstin, om vad vi sysslat med under tiden vi varit anställda. Det var verkligen härligt och ibland riktigt dramatiskt att höra vad alla varit med om. Sedan fick vi god mat och dryck. Foton?? Vem kom ihåg det! Inte jag!!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Promenera måste jag och ibland är det riktigt härligt. I går, fredags, lyste solen och det var alldeles lugnt och stilla. Fantastiskt! Det blev 12 000 steg.



I dag tog jag en bild från ungefär samma plats. Det blåser inte, men det är å gott som 100 % fuktighet. Det blev bara drygt 10 000 steg i dag.



Bilden på TV:n hade krympt så jag sms:de Johan och frågade om han kunde komma förbi och hjälpa oss. Det kunde han - och inte bara han! Här har vi både Marie, Johan och Bob i TV-soffan! Bilden är nu fantastisk - fyller hela rutan! Tur man har experter som ställer upp!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar