söndag 9 februari 2020

Ett drömspel och opera från Stockholm



Efter Historiespelarna på Konsul Perssons villa gick jag hem för att sätta fram middagen till Lasse - och äta lite själv också. Sedan bar det iväg till Lillan för att tillsammans med Annika Skoglund se föreställningen Ett drömspel. Det blev en riktigt häftig föreställning, som så ofta på Lillan. Vad drömmer vi om och vad påverkar oss? Hur galna kan våra tankar bli och vem är jag i allt detta! Det var Evamaria Björk och Nils Darnevik i de båda rollerna.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I går gick jag till Röda Kvarn för att se Stockholmsoperans uppsättning av La Traviata. Jag blev inte imponerad. Ida Falk Valéry hade rollen som Violetta. Både  sången och scenografin lämnade väldigt mycket i övrigt att önska. Eftersom föreställningen var nästan tre timmar lång bestämde jag mig för att gå hem i pausen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar