torsdag 1 november 2018

Lugnt och skönt


På FN-dagen körde jag ut till Mörarp för att njuta en dryg timme hos Petra. Hennes behandling är ljuvlig. Jag somnar nästan trots att hon masserar ansikte, axlar och armar.

På eftermiddagen kom Helena T och Birgitta K hem till mig på en bit mat och massor av snack. Vi saknade Siw, men hoppas att hon är med oss nästa gång vi träffas. Bilder? Vem tänkte på det då vi hade så mycket att resonera om!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


På torsdagen var jag först hos Ester och på kvällen körde jag Lasse till Söderberg & Partner som hade ett stort jippo på Marina Plaza.

Fredagen blev riktigt lugn sedan jag gjort mitt vanliga styrketräningspass och Jin/Jang Yoga på Aktiverum.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




I lördags gick vi till Dunkers kulturhus och lyssnade på Ung & Lovande. 
Magnus Holmander på klarinett och Irina Seroityuk på accordeon hade fått första pris i Ung&Lovande 2017 och nu var de ute på en turné. 


Pelle hade introduktionen som vanligt och här försöker han lista ut hur Irinas instrument fungerar. Det var verkligen härligt att lyssna till kombinationen klarinett och accordeon. De var båda två sannerligen skickliga, både musikaliskt och som virtuoser. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Söndagseftermiddagen ägnade vi åt gladjazz. Det var det danska bandet Hans Knudsen Jump Band som spelade på M/S Harmony. Lite besviken blev jag nog. Det här danska bandet spelade visserligen många populära låtar, men det var på något sätt för mycket i den lilla lokalen ombord på båten M/S Harmony. Kallt var det också. Jag tycker att Oxhallen har varit den bästa lokalen att lyssna på gladjazz i.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


I måndags hade Rotary kvällsmöte men det kunde jag inte gå på eftersom vi hade repetition med båda körerna inne i Mariakyrkan. Det är ju konsert på söndag!

Tisdagen var lugn, bara Yin Yoga med styrketräning dessförinnan på Aktiverum och på kvällen ett presidiemöte på Råå.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


I onsdags var det dags för en lunch med gäster. Den här gången var det Birgitta A-F och Annika S som kom. Det blev förstås inga bilder den här gången heller! Ett helt underbart samtal om allt mellan himmel och jord blev det i alla fall.  Rotary, resor och böcker var bara några av de ämnen vi kom in på.




På kvällen körde jag ut till Laröd och deltog i Tai Chi - kursen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar