torsdag 29 november 2018

Fullt ös igen


Det är tråkigt att jag inte har någon bild på Vox Maria! Vi sjöng i söndags och det gick strålande trots att jag hade hela hemresan från LPA i kroppen. Vi sjöng Vaken upp i sättning av J S Bach, And I saw a new heaven av Edgar Bainton och Agnus Dei av J Perry. 



o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Måndagen blev nästan som vanligt. Vi hade bestämt oss för att äta huvudmålet mitt på dagen i stället för på kvällen och eftersom det inte var någon Rotary-lunch den här måndagen så blev det lite matlagning i stället. Sedan sånglektion som vanligt hos Catarina och på kvällen repetition med körerna.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Tisdagen började förstås med styrketräning och Yin Yoga. 




På kvällen hade Kammarmusikföreningen konsert på Dunkers kulturhus. Vi fick lyssna på Schubertiad med en mästartrio på instrumenten. Både fiolen och cellon var Stradivarius-instrument och musikerna som hanterade dem var musiker av världsklass Benjamin Schmid på fiol och Andreas Brantelid på cello. Vi väljer att sitta så att vi ser ansiktena på dem som spelar och den här gången blev det full utdelning. Den skicklige pianisten, Christian Ihle Hadland,  visade verkligen hur han levde med i musiken.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Onsdagen började med en härlig behandling hos Petra. Hon tyckte att den friska luften i LPA hade gjort mig gott. Trevligt!


Jag hann knappt hem förrän det var dags att träffa det här gänget. Min första klass på Västra Ramlösa skola. Vi hade bestämt att göra en "tura", men eftersom Auroras matsal var fullbokad tog vi oss till Roy's restaurang i stället.


Här har vi Karin, Inger och Eva. Det fanns många minnen som dök upp och framför dem ligger min gamla klasslista med fotografier på var och en i klassen. Saknade dock Roger som ramlat bort....


Här är Roger i alla fall. Det var trots allt ganska lätt att känna igen honom. Glasögon hade han redan som min elev.


Lite svårare var det att känna igen Inga-Lill! Hon hade inga glasögon när hon gick i 5:te och 6:te klass!


Här har vi Christer och Ingrid som berättar något (hemskt?) för Anita, som gärna gick runt för att kunna lyssna lite bättre.

Så småningom fick vi in mat och när vi hade ätit färdigt gick killarna och hämtade kaffe och kakor till oss. Vi bestämde att vi ses nästa gång på Aurora kl 13:15 den 30 januari och då hoppas jag att vi kan planera lite noggrannare för festen den 23 mars!



Jag fick precis den här bilden av Karin och den måste ju med! Det är Inger, jag och Eva på bilden. Tack Karin!





På kvällen körde jag till Laröd för att delta i terminens sista Tai Chi-träning. Det blev en extra halvtimme den här sista gången. Härligt!




o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar