måndag 22 oktober 2018

Hösten är här


Oktober är snart slut och jag har inte visat målningen som jag har på kalendern under oktober. Bilden heter Murnau - Lower Market Street  och är målad av W Kandinsky 1908.






Eftersom jag visar ett verk av Kandinsky, måste jag ju också lägga in två verk av en av mina andra  favoritkonstnärer, Paul Cezanne. Jag har en knapp på datorn som jag trycker på då och då och som visar "Konstverk av dagen" . Häromdagen var det Cezanne!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I går var vi hos Annika och Staffan och spelade bridge. Det blev en riktigt färgrik tillställning, både på vägen upp till Hallandsåsen och väl framme. Höstfärgerna var härliga hela vägen uppför åsen och det var inte sämre inne hos Annika och Staffan.


Efter några rundor med bridgen tog vi oss ut till köket där veden brann i spisen och där det dukades upp en härlig måltid.


Först fick vi en jättegod svampsoppa. Lasse drack ett som han tyckte underbart rödvin till soppan. Det blir en tur till Systemet i dag! Jag nöjde mig med vatten utan bubbel.



Som dessert åt vi en härligt saftig paj med lätt vispad grädde.

Nu var vi redo för ytterligare en omgång med bridgen. För första gången på länge vann Lasse och jag! Det kändes bra och färden hem gick utan problem trots att det regnade uppe på åsen. Det är mindre trevligt att köra i mörker och regn, men när vi kom fram till Ängelholm var det torrt och fint.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar