måndag 27 augusti 2018

Så var det måndag igen


 I dag startar körerna! Härligt! Man kan väl säga att vi är några som längtat!


Onsdagens lunchmusik i Mariakyrkan bjöd på trumpet med Christer Ekstedt och orgel med George. Vi var förstås flera körsångare där och lyssnade.



På kvällen var jag och tittade på vad Stadsteatern bjuder på det här spelåret. Spännande!


Efteråt samlades alla skådespelarna i foajén och jag kunde förstås inte låta bli att gå och hälsa på min
favorit, Gustav Berg. Han finns med i flera uppsättningar i höst - som väl är!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Jag har nu kommit igång med Yin Yogan igen och det känns verkligen skönt. Camilla som leder oss är verkligen suverän!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




I fredags var det bridge hemma hos oss och trots att jag hade lagat en alldeles ny spännande soppa , Tofusoppa, blev det inga bilder!  Desserten blev havtornsparfait med hallonsås. Det gäller att passa på så länge havtornssaften räcker tänkte jag.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o






Så var det trädgårdsfest på Sofiero. Jag ville förstås dit för att dels titta på alla växter och dels köpa nya flaskor och burkar med havtorn.


Det här var bara en av alla vackra buketter som fanns överallt i det nu gröna och vackra Sofiero.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Sista söndagen i varje månad anordnar Glad Jazz i Helsingborg en konsert. Den här gången var vi på Restaurang Harrys och lyssnade på River Band Jazz & Blues. Riktig härlig tradjazz!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar