onsdag 20 juni 2018

Snart Midsommar


Svårt att förstå att inte Midsommar redan varit! Det har varit varmt och soligt så länge!




Jag promenerar ju gärna som jag berättat tidigare. I måndags när Lasse åkte för att spela bridge tog jag med mig Maries paraply som jag lånade för länge sedan och promenerade ut till Laröd. Det är så härligt att få en pratstund med dem alla tre och Marie fixade dessutom den här härliga kvällsmaten. Jag stannade kvar och tittade på matchen Tunisien - England men efter första halvleken vandrade jag hemåt, dvs jag gick till Tinkarpsbacken och tog bussen hem därifrån.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Vår bil är en Renault Captur. Den är mörkblå, men jag hittade ingen med den färgen. Det jag vill berätta är att i tisdags morse steg vi upp tidigt för att köra till Bildeve med bilen för att få den reparerad. Lasse blev påkörd i slutet av april och höger skärm bak måste ersättas. Kl. 07:30 skulle vi vara på Bildeve. Det var vi och klockan 8 skulle Abbe förse oss med en lånebil. Det gjorde han, med motorn på, men han glömde lämna nyckeln! När vi kom till Kungsgatan undrade jag var nyckeln var någonstans. Vi hittade ingen! Det blev bara för mig att ta bussen tillbaka till Bildeve för att få nyckeln. Som väl var hade jag parkerat ordentligt på en parkeringsplats, men bilen stod olåst!

Ersättningsbilen är lite större men fungerar precis som Capturen. lasse funderar förstås på om vi inte borde .......

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Det har stått så mycket i HD om Oceanhamnen så jag tyckte jag borde gå ut dit och kolla läget. Det här var första anblicken.


Gräset var grönt och sanden ljus och finkornig. Dessutom fanns det ordentliga stolar att sola i och trappor ner till det djupa vattnet. Skyltar talade om att man bara fick gå i vattnet om man kunde simma för det var mycket djupt.


Längst ut på piren där Oslobåten brukade lägga till tog jag den här bilden. troligen kan man se vår lägenhet till höger om den gula kranen.  Man måste klicka fram bilden så att den blir stor.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar