måndag 25 juni 2018

Midsommar m.m.



Det blåste starka vindar på midsommaraftonen och inte fanns det några som ville prova vattentemperaturen när jag gick förbi!


På eftermiddagen kom Stina och gjorde oss sällskap till sillen och nubben. Här har vi kommit fram till jordgubbarna, vispgrädden och lite Cava-bubbel som Stina hade med sig.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



På midsommardagen körde vi ut till Lerhamn och träffade Agneta. Det blev en trevlig pratstund och tips om en jättebra radioapparat - som jag vill ha! - innan det var dags att ge sig hem för att titta på Matchen. Jag var alltför nervös för att titta på matchen utom när jag trodde det var slut och det stod 1-1! Vi får se hur det går på onsdag.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Midsommardagen gjorde vi en utfärd till Pålsjö. Gin/tonic ska det börjas med förstås.


D.v.s. jag började med ostron och alkoholfri bubbel. Underbart goda ostron! De slank ner snabbt som bara den!



Sedan blev det röding med läckra tillbehör för mig.


Lasse år stekt rödspätta i vanlig ordning. Den här var i största laget så hälften gick tillbaka. Någon dessert var det förstås omöjligt att orka med efter detta! Kaffe och en chokladtryffel fick det bli.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I dag var det Olle Larsson som höll föredrag på min Rotaryklubb. Han började med att visa den här bilden och berättade att den hade hjälpt honom ganska ofta. 



När jag kom hem tog jag en bild på mina vackra begonior. Jag är ganska nöjd med hur fint de har klarat hela vintern och hur blicken gärna stannar kvar vid dem och inte ger sig av mot bygget på andra sidan gatan........







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar