söndag 25 februari 2018

Födelsedagar


Söndagen började med att den nybildade kören Vox Maria sjöng på gudstjänsten i Mariakyrkan. Det var verkligen trevligt! Vi sjöng If ye love me av Philip Wilby, I Guds tystnad får jag vara av Fredrik Sixten och Oculi omnium av Charles Wood. Det var inga svåra saker, men de klingade fint och vi var alla riktigt nöjda efteråt.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Någon bild på Ellen som firade sin födelsedag i Sauze d'Oulx, Italien, har jag inte ännu, men jag gissar att det kan bli en så småningom.


Här är hon på väg


och här är hela familjen klara för skidbackarna


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Tisdagarna ägnar jag ju numera åt Yin Yoga. Camilla brukar stå, sitta och ligga på den här mattan för att instruera oss. Jag hittar som regel min plats alldeles till vänster om henne. Efter dryga 75 minuter mår man förträffligt!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Min egen födelsedag har jag i alla fall en bild på. Det snöade tidigt på morgonen och jag tog en promenad när det började klarna upp. Vi har ju bestämt att ta det lugnt med födelsedagar fortsättningsvis så det blev en middag för bara Lasse och mig på Lagmarks. Inga bilder på det förstås.

Jag hade tagit bort datumen på min födelsedag på facebook och det var intressant.  Det var ändå många som kom ihåg mig, ringde, mailade och sms:ade. Trevligt!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




I går, söndags avslutade Per Tengstrand sina Beethovens pianokonserter. Han spelade de tre sista sonaterna. När jag kom hem satte jag mig att lyssna på både Claudio Arrau och Yeol Eum Son som spelade pianosonat nr 32, den sista. Det var skillnad kan jag säga!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




De här tulpanerna fick vi av Tia för över tio dagar sedan. De ser fortfarande fina ut. Bra kvalité!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar