lördag 10 februari 2018

Fullt upp



I tisdags var det dags att börja med Yin Yogan igen. Härligt, speciellt när det är Camilla som leder den.

Direkt efter Yogan körde jag till Catarina för en sånglektion.


På kvällen gick - Lasse gick också! -vi till Dunkers kulturhus för att lyssna på den här trion, Foint Noise. De "spelade" på fiol, köksredskap och något som de kallade Paetzold contrabas. Den här trion arbetar med vad de kallar den nyaste musiken. Varken Lasse eller jag tyckte det påminde om musik någonstans. Alla som jag talat med tyckte som vi, men recensenten tyckte det var jättefint! Ack ja!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

I onsdags var jag hos Andreas och fick lära mig en ny rörelse som gör att jag kommer att slippa känslan i ljumsken när jag är ute och promenerar. Jag har också på mig mina MBT-skor. Det har redan känts mycket bättre.


Solen strålade och det var givetvis läge för en härlig promenad. Peab höll på att ta upp stenar från botten och lägga dem tillrätta igen. Fiskmåsarna samlades i en klunga vid vattnet. De förväntade sig kanske något ärbart.


På kvällen var det vårt första församlingsråds sammanträde för den här mandatperioden. Det blir säkert bra med Christian som ordförande.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Vår städerska har varit sjuk och haft sjuka barn så jag fick dammsuga lite i torsdags. Tyvärr fungerade husets centraldammsugare dåligt så jag fick släpa fram vår egen, men det gick ju det också, och jag är ju inte speciellt noggrann.

På kvällen spelade Lasse bridge förstås och jag gick till årsmötet med HSV. Kul var det att få träffa stadsteaterns chef Kajsa Giertz och  skådespelarna Fredrik Dolk och Birgitta Rydberg. Vi fick sitta vid samma bord inne i Markelius efter årsmötet och hade en del att prata om. Bra! Figaros bröllop ska bli spännande att se.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Fredagen ägnade jag åt lite matlagning. Katarina, Lasses dotter, kom på besök och vi åt lunch tillsammans. Sedan fortsatte jag av bara farten med ytterligare lite matlagning.



På kvällen tog jag en tur genom stan för att kolla Drömljus och stegen förde mig vidare till GA-kyrkan där Motettkören sjöng och Therèse reciterade. Det blev en riktigt fin konsert.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar