torsdag 1 februari 2018

Ny kalender med ny bild i februari






Jag är ganska förtjust i min nya kalender. Februaris bild är ett verk "Seated Girl" i olja av E L Kirchner.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Januari slutade med att vi såg "Anna och Mats bor inte här längre" på Lillan, Helsingborgs stadsteater. 


Scenen var otroligt tom och känslan jag fick under nästan hela föreställningen var ödslig. Dessutom talade skådespelarna alldeles för fort, i synnerhet hon som spelade Anna, så trots att vi satt på första raden var det inte alltid så lätt att hänga med!


Andra akten blev lite bättre för då kom de här två skådespelarna in på scenen. Gustav Berg, en av mina favoriter, gjorde som vanligt en jättehäftig entré. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I dag har jag kl 12:00 lyssnat på George när han spelade Buxtehude "Ich dank dir schon durch deinen Sohn". Man kan följa honom när han spelar på filmduken. Det är verk nummer två av alla de 90 verk som man kommer att spela i Mariakyrkan första torsdagen i varje månad. Jag ska förstås försöka att lyssna på dem alla! 2026 lär man vara klar.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar