lördag 30 september 2017

Nära till det mesta



Nu börjar det se hyfsat ut. Problemet är väl att hitta var jag har placerat saker och ting, men det löser sig antagligen med tiden. Robban kommer på måndag och fixar så att vi kan hänga upp tavlor på betongväggen också.


I torsdags var jag på Konserthuset och lyssnade på HSO, förstärkt med den här ensemblen Roby Lakatos. Det blev stundtals ganska häftiga rytmer. Publiken var helentusiastisk. Dock tyckte jag att ensemblens förstärkning störde mig. Jag tycker inte att det ska finnas förstärkning till enstaka musiker på scenen. Ska det vara förstärkning ska alla ha det.




Just nu pågår SM i Breaking dance på Dunkers kulturhus. Jättehäftigt! Hela musiksalen är ommöblerad och här är musiken verkligen förstärkt, men här passar det jättebra. Det är ganska fantastiska rörelser de här dansarna presterar.


Även tjejer är med och tävlar. jag lyckades inte fota den allra yngsta, som jag tror var i 6-årsåldern, men här är i alla fall en tjej i 11-12-årsåldern. Rörliga bra bilder finns på Faccebook som Dunkers lagt ut.




I eftermiddag ska vi gå till Röda Kvarn för att se den här filmen.


I morgon ska jag sjunga på högmässan och på kvällen ska vi gå till Konserthuset för att lyssna på HSO.

Som sagt, det är numera nära till allt. Det gäller bara att ta vara på det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar