fredag 12 maj 2017

Var är våren?




För några veckor sedan blev jag påkörd när jag stod parkerad. Givetvis fanns ingen lapp om vem som kört på! I tisdags morse var det i alla fall dags att renovera. Det tog några dagar och under tiden hyrde vi en bil på Hertz, en Volvo! Kul att köra lite olika märken! Volvo är ganska okej den också.

I onsdags fick jag telefonsamtal av den läkare som ska operera mig för gallsten. Det ska ske i Ängelholm men inte heller läkaren visste när det skulle kunna bli. Jag får kallelse sa hon. Hoppas jag inte är i Las Palmas eller någon annan stans då!

Så var det dags för lite engagemang i den här organisationen. Jag blev uppringd och tillfrågad om jag kunde tänka mig att ingå i distriktets utbildningskommitté. Jo, men visst! Sammanträde på direkten.


I den här byggnaden i Hyllie satt vi så och planerade nästa års utbildningar. Jag får nog läsa på en del själv gissar jag. Det var ju några år sedan jag var mitt inne i "smeten".


På fredagen var det bridge hemma hos Annika och Staffan på Hallandsåsen. Var jag hade kameran? Ja, det undrar jag också!

Så kom det en riktigt solig och skön dag. Givetvis var den helt uppbokad av körsång. Oratoriekören repeterade tillsammans med GA hela lördagen, eller nästan i alla fall, från kl. 10:00 till 15:00. Vi ska bl.a. uppföra Misa Criolla i oktober men är ju lediga hela sommaren så det gäller förstås att öva ordentligt redan nu. Vi är några stycken som var med och sjöng den i gamla stadsteatern innan den revs på 70-talet, men det är ju ett tag sedan.

Söndagen och måndagen flöt på som vanligt. På tisdagen gick jag till Claes och fick fixat en hörntand. Skönt!


På tisdagkvällen gick vi till Röda Kvarn och såg filmen "Vad döljer du för mig?" . Ett suveränt skådespeleri och ganska kul idé om vad mobiltelefoner kan användas till när man vill avslöja någonting. Sevärd!

I onsdags var det gudstjänstvärdsträff efter min sånglektion med Catarina (hon är suverän!) och i dag ska jag åka till Örestrand vid Strandbaden på ett internat där jag förhoppningsvis ska lära mig lite mer om vad ett församlingsråd är, har för uppgift och hur det kan utvecklas.

I morgon kör vi till Förslövs kyrka för att lyssna på Jan-Olofs sista konsert före pensioneringen. Det blir Händels Messias!

På söndag ska vi se Strauss Rosenkavaljeren på Röda Kvarn i repris från direktsändningen från Metropolitan dagen innan.

Fortfarande längtar vi efter våren och äntligen ser det ut som att den är på väg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar