söndag 14 maj 2017

Födelsedagar och musik förstås



Det är många som fyller år i maj. Bl.a. min käre bror Anders som firade sin 75-årsdag den 13 maj i Frederikshavn på Jylland. Den 14 maj fyllde Ellens lille kusin Otto 6 år.


Tyvärr kunde vi i inte vara med på Anders födelsedag eftersom jag var på ett Internat på Örestrand.


Efter två dagar i Örestrands kursgård hämtade jag Lasse och så körde vi till Förslövs kyrka. Där gav Jan-Olof sin avslutningskonsert innan han nu går i pension. Händels Messias blev en riktig höjdare. Kören var fantastisk. Det är bara att gratulera!


Efter konserten bestämde vi oss för att vi skulle äta ute. Först funderade vi på Höganäs i hamnen, men medan vi körde bestämde vi att vi skulle åka till Ruth på Skäret i stället. Det visade sig att det fanns fler alternativ och plötsligt var vi i Svanshall.


Naturligtvis blev det spätta! Jag åt sparris och Lasse hummersoppa innan spättan. Om vi blev mätta? Oj, oj! Det tog en stund, men det fanns enbart skinn och ben kvar när vi var klara.



På söndagseftermiddagen gick reprisen på Rosenkavaljeren från Met på Röda Kvarn. Vi hade biljetter så det var bara att sätta sig i bilen och ge sig i väg i tid så att vi kunde få parkera på handikapp-platsen innan någon annan tog den. Det lyckades! Föreställningen började kl. 14:00 och var slut 18:40. Vi njöt! Renée Flemming, Elina Garanca och Erin Morley var strålande - förstås!


Innan vi körde till Röda Kvarn var jag tvungen att ta en promenad. Det blev en timme i det härliga solskenet med nyutslagna träd och blommande rapsfält vid promenadvägarna.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar